Stress, stress!

Herreguud vilken dag det har varit. Och än e den inte slut. Det började dåligt redan imorse. Jag vaknade av att både alarmet på mobilen och hem telefonen ringde. Och jag var så trött, ni vet så där trött så det gör riktigt ont att gå upp. Fysiskt ont asså. Men jag pallrade mig upp och började dagen.

Kl 11 var jag över till mormor. Jag skulle hjälpa henne lite. Hon behövde få lite saker inhandlade. Och eftersom jag ändå skulle till Skärholmen för att köpa en antenn kabel till teven så passade jag på att handla åt henne där. Trots en hel del människor fick jag tag i det jag skulle ha men allt tog lång tid eftersom det skulle strula i kassan. På vägen hem till mormor så gick jag inom Apoteket för att hämta min nya ApoDos - rulle som läkaren på avdelningen lovade skulle komma idag. Och jag höll på att få panik på tanten i kassan för hon ENVISADES med att det minsann var de rätta medicinerna i en viss påse - vilket det INTE var. Till sist insåg hon att jag hade rätt o bad mig lämna mitt mobil nr så de kan smsa mig så fort den rätta har kommit in. Grrrrr, då var jag på bristningsgränsen. Och jag märkte hur mycket folk som hade samlats sen jag kom dit -. och alla verkade inte så glada på mitt låånga besök framme vid disken...

Aja, jag gick till mormor med hennes saker. Sen gick jag hem och ringde avdelningen på en gång. Läkaren ska sätta in recept på medicinerna tills ApoDosen kommer igång, så jag MÅSTE ut igen snart o hämta de jäääävla medicinerna.

Men åter till mitt TV-problem. Ja det e så att i ca över 1 månad så har i princip alla kanaler "hoppat" och flimmrat och jag har inte kunnat se på de. Igår fick jag äntligen arslet ur vagnen och ringde upp COMHEM och frågade vad som var fel. Hon sa att det antagligen är nått fel på antenn kabeln och att jag borde byta ut den. Japp så det var bara för mig att låna pengar av lilla mormor o åka o köpa en sån...

Den kostade ju bara 39 kr så det var ingen stor utgift men jag tänkte hela tiden att "det kommer ändå inte funka" osv. Men jag bytte ut den hemma och VIPPS - jag kan se på TV igen. Jag vet inte vad som har hänt med mig men det e 2 program som jag e helt BESATT av, de båda går på DISCOVERY TRAVEL & LIVING.
De går efter varandra varje vardag från kl 18.30 till 20.10. Jag blir jätte grinig om jag missar ett avsnitt vilket jag gjort ofta den senaste tiden eftersom teven varit fucked up.



och


Små människor i en stor värld

De och deras liv har helt enkelt faschinerat mig. Av vilken orsak...? Inget speciellt. Visst båda familjerna har nått som "sticker ut" från det vanliga. Den ena har 8 barn varav tvillingar och sexlingar och den andra familjen kämpar med vardagen som dvärgar.

Men jag kan ändå inte säga varför jag har blivit besatt av dessa program. Och jag kom på mig själv att bli besviken då jag läste på nätet att Jon & Kate har separerat. "Näää va syyyynd!!!" kom jag på mig själv med att säga.



Har ni nångång blivit/ är besatt av nått som går på tv, till en sån stor del att det tar upp mycket av era tankar osv?

Jag kommer ihåg när jag var liten, i 12 års åldern. Då var jag så besatt av programmen "Vänner & Fiender" och "Vita Lögner". Jag t.o.m spelade in alla avsnitt på video..., snacka om att vara besatt.

Aja nu ska jag gå o ta en cigg. Hoppas ni kan svara på denna fråga - tycker det e intressant att höra hur andra har det med tv-tittandet.

Puuss
Kram
&
Nyp i stjärten :P

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag har varit mer eller mindre besatt av: doktorn kan komma, arkiv x och felicity! BÄSTA PROGRAMMEN JU!

2010-01-12 @ 22:31:33
URL: http://nonplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0