Må bra, ingen känsla?

Fick en kommentar om att må bra INTE är en känsla utan något man BESTÄMMER sig för. Då blir min mot fråga? Så varje gång man mår dåligt - då har man bestämmt sig för det oxå.
Klart som sjutton att må bra kan kallas för en känsla, det ÄR en känsla. Hade det varit så lätt att bara "bestämma sig" för hur man mår skulle ju INGEN MÅ DÅLIGT!!!!

Förlåt mig men jag håller INTE med dig Anonym, men tack för kramen...
____________________________________________________________________________________

Ja nu har vi haft underhållning här på avd i form av amerikansk country musik. De var duktiga, men det hela kändes patetiskt, tyckte nästan lite synd om de för de var helt klart för bra för att behöva spela på sjukhus. Men vad vet jag det kanske de gör för att de vill?

Jag har tvättat en maskin kläder som nu e på torkning. Har ringt o pratat med Jysk och de kommer på tisdag mellan kl 10-15 och levererar mina saker och möbler. Har kollat vilka som jobbar då och jag tror o hoppas att det löser sig så jag kan få hjälp av nån personal då. Ska prata med ssk Daniel sen om det.

Om exakt 1 timme kommer Susana o vi ska åka in till Skanstull till East street o fixa min piercing. Jag ska se om de har nått fint smycke till näsan oxå :P



Försöker desperat hitta den må bra känslan jag hade inatt, och jag kan svagt känna att den finns där inom mig nånstans...Somewhere is that right FEELING!!!! Detta ska bli en positiv dag, så mycket det nu går.

Fick prata med den andre doktorn eftersom "min" doktor e på semester ang perm i helgen, o gissa vad. Jag får permis från lördag kl 13 till söndag kl 14!!!
Gissa om jag e glad men ändå nervös. Nervös för att jag ska banga imorrn ändå...av rädsla för att jag inte kommer klara av ensamheten, men känner jag så kommer jag tvinga hem mig själv. Måste ju njuta en sista natt med mina gamla möbler...he he he.

Jag känner hur mycket ord jag har inom mig. Jag lyssnar på musik på svag volym men jag kan ändå höra knattrandet från tangenterna när mina fingrar bildar ord, meningar, stycken - som kanske inte intresserar nån men det spelar ingen roll. Jag skriver för att jag älskar det och det kommer jag alltid att göra. Att skriva har räddat mig många ggr. Ooo ja vad det har räddat mig. Tror jag har över 10 fulla dagböcker från att jag var 17 år tills jag var 18. Tjocka dagböcker, fulla med ord - mina ord. Tyvärr inte så roliga kanske för det var då allt det jobbiga tog sin början. Men jag kan säga att om jag inte hade haft dagböckerna då (som jag valde ut i affären med stor omsorg och alltid gav ett namn) och min blogg nu, skullle jag må tusen ggr sämre. Att skriva e befriande. En känsla av att släppa fram allting. Man behöver inte tänka. Bara låta fingrarna styra och se hur ord, meningar och stycken bildas. Det intresserar mig. Skrivandet. Ska nog göra slag i saken efter nyår och börja en skrivar kurs som jag så länge har drömt om och alla tjatat på mig att jag borde börja på. Ska göra slag i saken nu har jag bestämt.
Ibland behöver man bara en liten knuff i baken - av sig själv eller nån annan...

Idag är jag glad, idag mår jag bra. Imorgon vet jag ingenting om, men just idag är en bra dag som jag ska minnas med värme, för mina bra dagar är just nu mycket färre än de dåliga!

Jag vill flyga upp till himlen, dansa på molnen och gå balansgång på regnbågen...


Ha ha ha - gammal bild

Kommentarer
Postat av: Rasmus & Nils

Nice blogg!

2009-10-30 @ 15:25:59
URL: http://wellsknack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0