Rädsla vs Lycka

Känner enorm rädsla för att åka hem idag, varför? Kan det vara så töntigt att mitt TRASIGA NERVSYSTEM reagerar på alla mina nya möbler som att det inte är MITT HEM längre, att jag inte känner igen mig? Det som e nytt kan vara skrämmande får jag ofta höra. Det man e van med är man oftast trygg med , även om det e nått negativt. Försöker tänka på hur mycket jag verkligen VILL HEM, för det vill jag ju...eller?!!

Ska iaf hem till mamma först o hämta lite av mina saker, mina kuddar till soffan och en ny matbordslampa som jag ska få, eftersom jag har haft 2 små apor vid namn NOVA & NELLIE som har HÄNGT SÖNDER den gamla.

Men jag tror verkligen att det e lite så jag känner, att det inte e mitt hem längre. Jag åkte ifrån det för tidigt, det var helt fel. jag skulle ha stannat redan första natten - men nu blev det inte så, jag måste ta detta klivet - ta denna FÖRSTA NATT, sen tror jag det kommer kännas bättre när jag märker att jag trivs med mina nya saker. Att det inte e farligt att förnya omgivningen...

Jag e även rädd för hur det blir ang MBT-terapin. Jag har inte hört nått på hela veckan. Betyder det att jag inte får komma med på den??!! Vad ska jag göra isf?

Jag pratade ju länge med ssk Raidy igår o vi pratade mycket om hur viktigt det e att INTE OROA SIG I FÖRVÄG för saker man inte har nån aning om hur det blir. Man ödslar så himla mycket energi genom att göra det, speciellt om det visar sig att man inte egentligen behövt oroa sig. Och dubbelt så mycket energi går åt om det visar sig gå galet, för det e ju inte precis så att när det jag oroar mig för händer, då rycker jag på axlarna o säger äsch det här har jag redan oroat mig för så det berör inte mig nu. Så gör man ju inte utan istället tänker man väl, vad var det jag sa, jag e värdelös eller mitt liv e hemsk eller ingenting kommer nånsin lösa sig för mig...man bara bygger på det NEGATIVA.


Nä man måste våga se saker ur en mer positiv vinkel. Och en sak jag än en gång fått bekräftat e att man blir INTE LYCKLIG AV MATERIELLA TING. Hur mycket nytt man än skulle kunna skaffa, hur mycket dyra o fina saker man än äger så e det inte där lyckan sitter. Den sitter inom en. Man kan ha hur många fina bilar som helst, man kan äga 6 miljoners villan i Hollywood, man kan ha allt man önskar sig i kläd väg, man kan se "perfekt" ut på utsidan, men det spelar som helst ingen roll för e man inte lycklig INOMBORDS så kan ingen av dessa saker påverka det. Och hur hittar man lyckan inom sig då? Ja, det går nog olika till för alla men jag tror att gemensamt med alla e att man måste börja lära sig tänka mer positivt. Man kan lära sig, precis som man faktiskt har lärt sig att tänka negativt... Så fort en negativ tanke dyker upp ska man tänka tvärtom o till sist kommer det positiva att ta över, precis som det negativa gjorde en gång i tiden...



Livet går vidare och det gäller att acceptera vissa saker. Ta lärdom av vissa saker. JAG TROR att vi alla e här av en anledning. Vi alla har nånting att lära oss själva eller andra på när vi e här på jorden som människor.

Jag ska iaf inte sluta med att kämpa, en dag ska jag bli av med min rädsla o hitta lyckan INOM MIG.
jag ska lära mig och de mina det jag kom för att göra.

DET KAN BARA SLUTA BRA OM MAN HAR DEN INSTÄLLNINGEN!

Ta hand om er.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0