Skit asså

Ok, först vill jag skriva o säga varför jag svarade öppet på frågan jag fick från Anonym:

Det kanske inte e bra att jag "ÖPPET" skriver vad jag har gjort.Visst det kan påverka andra och hon eller han som skrev, men jag säger det igen. Alla får ta ansvar för sitt eget liv...ÄVEN JAG!  Det här e min blogg och jag skriver det jag vill. Hade jag kunnat hade jag svarat direkt till den här personen men det kunde jag inte, och ALLA ni som läser och följer min blogg VET att jag är väldigt öppen med vad jag gör och min sjukdom, det e lixom bara TAKE IT OR LEAVE IT...(jag förstår vad du menar A, men jag VILL vara o ÄR ärlig på min blogg) Tex, hur många PRO ANA BLOGGAR finns det inte ute i blogg världen? Varför säger man inte till de då oxå - de påverkar en jävligt mycket kan jag säga men det verkar ju vara HELT OK ATT DE FÅR SKRIVA OM TIPS HUR MAN SKA GÖRA FÖR ATT SLIPPA ÄTA OSV....

Nog om detta, ville bara försvara mig och en än gång tala om att GILLAR NI INTE ATT JAG ÄR ÄRLIG - LÄS DÅ EJ MER, FÖR DETTA ÄR EN ÄRLIG BLOGG (även om jag förstår att vissa kanske tycker den e för ärlig, men det e fortfarande MIN blogg!!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sophia: Tack för förslagen... Kan ju börja med att berätta hur min nuvarande medicinering ser ut - resten får jag filura lite på he he he.

Jag äter:

Morgon: Anafranil 75mg, Haldol 1mg, Stesolid 5mg, Levaxin 125mg
Eftermiddag: Stesolid 5mg
Kväll: Stesolid 5mg, Haldol 1mg
Natt: Nitrazepan 10mg, Zopiclone 7,5 mg

Och nu även Heracilin 750 mg 3ggr/dag

Anafranil= Antidepp+ångest dämpande
Haldol=Anti Psykotiskt
Stesolid=Ångestdämpande
Levaxin= För underfunktion av sköldkörteln (vilket kan o ofta leder till depressioner m.m)
Nitrazepan= Sömntablett
Zopiclone=Insomnings tablett

Detta fick jag nu senast jag var inlagd, innan dess såg min medicinering helt annorlunda ut o även UNDER inläggningen hade jag högre doser av både stesoliden o haldolen...

Undrar ni nått mer så fråga på...

Nu ska jag försöka lugna ner mig för det översta var INGET jag hade tänkt blogga om=ångest...


(Hade tänkt o blogga om nått helt annat men nu orkar jag inte, förlåt min svaghet...)

Kommentarer
Postat av: Sophia

Det där med medicinering är jävligt intressant. Har själv käkat/käkar flera av de sorter du har. Dock slutade jag med medicinering av Haldol för ca 2 år sedan..då jag fick en ny läkare som var starkt emot den medicinen, han sa i prinncip att min tidigare läkare gjort ett tjänstefel när den sattes in. Tydligen kan man få "men" av den, typ bestående ansiktsryckningar mm. Däremot kunde min läkare inte svara på om det fanns någon likvärdig medicin utan biverkningar, som tur är har jag inte behövt det sedan dess. Själv tycker jag att det verkar som en bra tillfällig medicin (även om man blir zoombiefierad av den). Detta var alltså inte menat att för att "sätta griller i huvudet" på dig. Men visst är det sjukt hur olika läkare anser om olika mediciner? Min nuvarande läkare vill te.x sätta ut min Stess, trots att jag har den restriktivt v.b. Tyvärr går det inte att få en bestående läkarkontakt på Unga Vuxna i Uppsala. Synd, man hinner aldrig få bra kontakt och trygghet förrän man måste byta. Oj, detta blev visst en hel roman. Hahaha... Hoppas du får en fin fredagkväll!

2009-07-10 @ 20:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0