Min första blogg!

Jag känner ett stort behov i att skriva av mig. Idag har varit en bra dag jämfört med dagarna innan. Jag ska klara det här. Jag måste och jag vill. Men det är svårt. Jag vet att jag tänker fel. Jag vet att jag agerar fel, men det är inte så lätt. Livet är ingen dans på rosor som en del säger. Man ställs inför svåra och tuffa val. Hela livet är en utmaning och det är upp till var och en om man vill anta den utmaningen. För ett par år sedan trodde jag att jag inte ville det, men jag hade fel. Så fel. Jag trodde jag valde döden, men i själva verket så valde jag livet. Visst jag använde rakblad, jag svalde tabletter osv, men om jag tänker efter så gjorde jag ju det för att överleva, inte för att dö som jag trodde då. Tack vare alla intoxer och alla blodiga sår lever jag idag... Och det hade jag nog inte gjort om jag hade "lidit utan att säga nått"!

När jag tittar tillbaka på mitt liv idag ser jag en tjej som har varit väldigt osäker, men som trots allt har älskat livet mer än nånsin. Jag tror att allt man e med om är en slags uppgift man har fått och som man måste klara av innan man "går vidare"! Jag tror min uppgift är att inse vad underbart livet är - både med mot och medgångar. Och nu ser jag på livet med helt andra ögon. Det är inte allltid lätt men man har alltid ett val - vad det än gäller. Man kan välja att sätta sig på traven eller anta utmaningen. Och jag väljer utmaningen. Hur svår den än mår vara så ska jga klara det för: This is my life. And I´m beautiful...

 

Det hittade jag i ett inlägg från den första bloggen jag hade på passagen!

Gå gärna in o titta där om ni har lust -

http://www.passagen.se/beckabus_85


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0