Utskriven!

Yes, här sitter jag nu efter en låååång dag på sjukhuset. Jag fick vänta i över 1 timme innan Dr J hade tid att prata med mig. Men där satt vi sen. Jag, Dr och Msk R. Dr pratade om hur mycket jag har kämpat, hur duktig jag har varit, att hon visste att det skulle ordna sig för mig eftersom jag hade kämpar glöd. Faan vilket bra jobb du gjort Rebecka. Det e DU som gjort det jobbigaste. Vi har funnits här som stöd men du har gjort GROVJOBBET!! Du e en riktig fighter!! Ja, så löd Dr meningar b.la. Jag passade även på att berömma henne, för - precis som jag sa, jag har ALDRIG träffat en läkare som e så bra som hon har varit. Lyssnar. Förstår. Kommer med förslag, ger inte upp. Ja hon har mååånga bra egenskaper. Hursomhelst. Alla tycker att hon e jätte bra men nu ska hon naturligvis sluta jobba där och flytta tillbaka till Tyskland. Det känns lite sorgligt så jag sa till henne MEN GUUD DÅ KOMMER JAG ALDRIG MER TRÄFFA DIG NU!!!! Hon skrattade och sa "Vet du vad man brukar säga i Tyskland? Jo att man träffar alltid nån 2 ggr" Ja så då började Msk R fantisera om hur jag och Dr kommer stöta på varandra i Berlin om 10 år när jag e påväg till teatern där, ha ha ha. Hur fick hon ihop d kan man ju undra.

När samtalet närmade sig sitt slut så kändes det bra iaf. ÄNTLIGEN FRI! När vi reste oss upp fick jag en kram av Dr och hon sa "Ta hand om dej tjej!" Hur många LÄKARE gör så? Inte många jag har stött på iaf.


Sen var det för mig att vänta ytterligare när de skulle dela medicinen för sista gången. Doktor ska fixa så jag kan hämta på apoteket som vanligt på tisdag. Jag fick pussar och kramar och måånga lyckönskningar från b.la Ssk A och Msk P.

Hursomhelst. Jag e fri. Inget LPT, inget sjukhus, inget dåligt mående här nu inte. Och jag fick reda på att grupp terapin börjar den 18/1. skit bara 10 dagar kvar typ. Men guud va skönt det ska bli, och jobbigt såklart. Men Dr Peder därifrån ska ringa mig på måndag eller tisdag. Då ska jag få reda på alla andra tider osv. I det stora hela känns det bra iaf. Nu börjar det rulla på bra. Susana ringde för en stund sen oxå. Hon kommer till mig på måndagm och på fredag ska vi börja på vatten gympa. Yes, jag ska äntligen börja ta min hälsa på allvar igen. Skööönt!

Nu ska jag göra varm choklad och titta på tv.

Jag njuter!


Hej då psyk!!!

Kommentarer
Postat av: psykos

tja grattis och välkommen ut :D

jutta har jag också haft för många många år sedan..



lägger upp..

kramar P

2010-01-07 @ 23:02:35
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0