Det Ryker...

Fan asså, jag röker så j-la mycket numera. Bara för att jag inte proppar i mig massa saker längre som jag gjorde förut. Men det känns iaf bra att man inte blir tjock av att röka, men självklart vet jag ju att det INTE e bra - men va fan, nån last måste man väl få ha.



Är en riktig datanörd oxå nuförtiden, laptopen har ersatt teven som jag förut var besatt av - går i perioder.

Fan, jag har inte berättat detta men förra veckan på induvidual terapin (med Dr Peder) så blev det prat om inläggning. Eller han TYCKTE verkligen att jag skulle lägga in mig över helgen - men va fan jag vill inte. Ok, visst. Det ÄR jobbigt nu. Jag kämpar hela tiden med ångesten, med ledsenheten, med dödstankar(planer) - men lixom whats new. Så här e det VARJE FUCKING VÅR! Det blir ALLTID sämre då. Sen jag var 17 år (2003) har jag blivit inlagd på psyk februari eller i mars o oftats vart inlagd till långt in på maj, även vissa gånger ända in i juni.



Men jag VILL verkligen inte. Pratade med mamma om detta när jag kom hem efteråt och jag tycker som hon, att det borde väl finnas andra (sundare) alternativ än att bli inlåst på en psyk avdelning. Som tex ett kortis hem eller liknade. Nått med lite "friskare" syn. Visst jag erkänner att alla mina inläggningar har nog räddat mitt liv men man kan inte ljuga om att DET ÄR en negativ miljö där. Om man mår dåligt när man kommer dit (vilket man gör eftersom man blir inlagd) gör ju att man blir mycket känsligare och den negativa atmosfären där påverkar än mer än man tror.



Många som har besökt mig på olika avd under alla dessa år har alla beskrivit känslan som "att man skulle kunna skära i luften av den jätte deprimerande känslan"! Och det stämmer, det e verkligen som en "vägg" när man sätter sin fot där.

Hursomhelst varför jag tar upp detta e för att imorrn ska jag till MBT och träffa Dr Peder igen och jag e rädd för inläggning. Allt jag vill e att bevisa för mig själv (och alla andra) att jag KAN klara en vår UTAN att bli inlagd.

Fan va svag jag känner mig.

Susana var här idag BTW, vi gick upp till macken där jag hämtade ett paket från Cellbes, det var shortsen jag beställde för 1000 år sen men som blev fel först så var tvungen att skicka tillbaka o sen vänta en evighet på de rätta. Men nu e de här, måste dock prova de - men jag tror att de passar nu när jag har loosat 3,2 kg...



Vill titta på Tv men datorn lockar HELA tiden. Jag känner för att spela lite HIDDEN OBJECT, ska nog ta o göra det.

HA EN MYSIG KVÄLL ALLIHOPA & SOV GOTT SEN!

Kisses N´Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0