Lugn och trygg



Ligger i sängen o vilar nu. Kände att det behövdes verkligen. Ett mycket behagligt lugn har lagt sig över avd M78 nu känns det som. Dagpersonalen har bytts ut till kvällspersonal. De flesta läkar samtalen e avklarade. Personalen verkar ha lyckats med att ge alla patienter en säng. Ja det e överbeläggningar till tusen. Vi var 22 patiener förut o de får egentligen bara ha 16, så det var en drös som kom tillbaka efter permissionen nu o inte hade nån säng...

Jag beundrar personalens styrka, för de måste, mitt i detta kaos som uppstår, behålla lugnet och vara en trygg bas för oss virrpannor o ångestladdade människor...
Det e inte utan att man blir facinerad!!!



Jag har iaf pratat med Dr J...ska höja en medicin till natten så jag får sova. Imorrn ska jag prata med henne igen. Det lutar åt att jag ska åka på långpermis från imorrn tills på måndag den 7/12. Det skulle vara skönt om Doktor går med på det. Behöver vara hemma o pyssla o tvätta o ha mig o sen ska jag ju som sagt på kalas till sister oxå på torsdag.
Men åker jag inte hem imorrn så blire på onsdag fast då blir d så stressigt, aja vi får väl se.

Kan ju även säga att jag har gråtit en hel del idag, tårarna har bara sprutat o jag blir rädd när jag känner mig så förlamande ledsen. Samtidigt som det e skönt att gråta ut en del smärta oxå. Varför jag har gråtit idag beror nog dels på att jag typ inte sovit nått inatt och sen oxå denna yrsel som Doktor tror kan vara en påverkan av vädret(?), eftersom det vilar ett väldigt högtryck över oss o hon hade hört de samma symptomen hos 3 andra patienter idag. Kan det verkligen stämma? Aaa kanske.

Nu kan jag även tala om att jag e såå hungrig att jag snart dööör. Magen kurrar upproriskt hehehe.
Hörde iaf personalen gå in i köket nu, så det e nog dags snart om jag har tur, sen blire en stor kopp kaffe.
Och Pernilla jobbar ikväll. Ska slå henne i Yatzy nu bara så hon vet d, ha ha.

Men först nu.

Alvedon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0