Hallå bloggen

Here I am!

Hur går livet för mig då...? Njaa inte så bra kanske, men det kunde och det har varit värre.

Blev en tripp ner till kirurgakuten inatt oxå, stygn o smärta, uscha... Somnade väl runt 3 tiden med en personal sittandes vid min sida, yep fick x-tra vak igen... Vaknade kl 6, klarvaken. Inte gjort nått speciellt. Slummrade en stund mellan 10-11.00, nu har vi precis ätit lunch och jag väntar på att få samtal med Dr J

Annars ska jag väl inte göra nått speciellt idag... ska väl försöka komma ut en liten sväng i detta fiiina väder (ironi), får se om nån personal har lust att ta en sväng ut med mig.

Om bara denna yrsel o de här svimningsattackerna ger med sig nu så mår jag väl helt ok fysisk. Det psykiska ligger där i bakgrunden o gör sig påmind då o då (som inatt), det e ju inte helt bra men det e inte det sämsta läget heller.

Jag längtar hem. Jag längtar efter Fredrik, jag längtar efter Nova, jag längtar efter mamma, Syster, Marie, mormor. Jag längtar efter min lgh, mitt fina sovrum. Mitt vardagsrum. Jag vill hem o sätta upp det lilla julpynytet jag äger, dvs 1 adventsljusstake o en stjärna(måste väl skaffa nått mer så småningom). Jag vill tända ljus o rökelse o bara sitta uppkrupen i soffan o mysa. Gärna med mina älsklingar Nova o Fredrik...

Jag vill träffa mamma o syster. Gulla med lilla skölpaddan Arale. Sitta lutad mot mammas famn o bara få känna mig sådär liten igen. Det längtar jag efter.

Det e bra att jag vill saker. Det e ett stort framsteg. Ett stort friskhetstecken.

Veckan kommer bli ganska stressig ändå. På onsdag har jag tvättstugan hemma, på torsdag fyller syster 12 år (!) o på fredag så kommer Fredrik o stannar tills på söndag.

Jag får försöka hitta lugnet inom mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0