Hur mår du?

Sorry för dålig uppdatering...
Ingen bra dag idag...

Gick upp vid 9 alldeles slut av alla medsen.

Sen hade jag läkarsamtal som jag inte minns så jätte mycket ifrån pga att jag både var nyvaken o allmänt borta.
Men jag vet att läkaren kom fram till att byta min antidepp medicin...Från Fluoxetin (som jag haft i ca 3 år) till Efexor...


1. VAD Efexor Depot  ÄR OCH VAD DET ANVÄNDS FÖR

Efexor Depot är ett antidepressivt läkemedel som tillhör en grupp läkemedel som kallas serotonin- och noradrenalinåterupptagshämmare (SNRI-preparat). Denna grupp läkemedel används för att behandla depression och andra tillstånd som exempelvis ångeststörningar. Det anses att personer som är deprimerade och/eller har ångest har lägre nivåer av serotonin och noradrenalin i hjärnan. Det är inte fullständigt klarlagt hur antidepressiva läkemedel verkar, men de kan hjälpa genom att öka nivåerna av serotonin och noradrenalin i hjärnan.

Efexor Depot är en behandling för vuxna med depression. Efexor Depot är även en behandling för vuxna med följande ångeststörningar: generaliserad ångest, social fobi (rädsla för eller undvikande av sociala situationer) och panikångest (panikattacker). Det är viktigt att behandla depression eller ångeststörningar på rätt sätt för att hjälpa dig må bättre. Om tillståndet inte behandlas kanske det inte går över utan blir allvarligare och svårare att behandla.

Om du börjar må sämre och har tankar på att skada dig själv

Du som är deprimerad och/eller lider av oro/ångest kan ibland ha tankar på att skada dig själv eller begå självmord. Dessa symtom kan förvärras när man börjar använda läkemedel mot depression, eftersom det tar tid innan läkemedel av den här typen har effekt, vanligtvis cirka 2 veckor, ibland längre tid.

Dessa tankar kan vara vanliga:

- om du tidigare har haft tankar på att skada dig själv eller begå självmord,

- om du är yngre än 25 år. Studier har visat att unga vuxna (yngre än 25 år) med psykisk sjukdom som behandlas med antidepressiva läkemedel har en ökad risk för självmordstankar och tankar på att skada sig själv.

Kontakta snarast läkare eller uppsök närmaste sjukhus om du har tankar på att skada dig själv eller begå självmord.

Det kan vara till hjälp att berätta för en släkting eller nära vän att du är deprimerad och/eller lider av oro/ångest. Be dem gärna läsa igenom denna bipacksedel. Du kan också be dem att berätta för dig om de tycker att du verkar må sämre eller om de tycker att ditt beteende förändras.


Ja detta låter ju väääldigt kul...eller inte...Aja.

Efter läkarsamtalet blev jag återigen tvingad in i duschen...orka tjata, jag ska ju ändå dö snart...
Sen gjorde R inbakade flätor på mig...

Ja o sen har d varit (äckel)lunch.

Jag är skiiit trött och d känns som om jag har sandpapper i munnen.

 

Jaooo.

Nu ska jag nog ta o antingen titta på en film på datorn eller spela lite spel...


Jag just nu..

Bye bye

 


Kommentarer
Postat av: Defekten

Brrr, har haft efexor. Man måste verkligen komma ihåg att ta tabletten annars blir man sjuuukt dålig. Det blixtrar i huvet så man tror man fått epilepsi. Hoppas det blir bättre för dig.

2009-05-15 @ 16:23:48
URL: http://defekten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0