Bloggandet

01. Hur länge har du bloggat?
Började väl ca september/oktober 2007...

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Hade hört talas om "blogg" men jag tyckte d verkade så svårt att jag aldrig började...

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Minns ej...

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Har bytt blogg ett antal ggr men jag kommer ihåg mitt första som jag hade på passagen då o det skäms jag lite för...

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
ca10-15 st

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
typ 95%?

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
mammabecka

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
ingen vad jag kommer på

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Vet ej om de hittat min blogg, d var därför jag skapade ny den här gången för att jag inte ville att de skulle kunna läsa...

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jaa, d tror jag.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, absolut...

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Puuh, d e mkt d.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
En aning kanske...

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja men d kan vara en början iaf.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja inga kommentarer

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Ja o då har jag tagit upp det jag blivit sårad av o förklarat min syn på d hela o sen släpper jag det. Folk har åsikter om precis allting...


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nää inte vad jag minns.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Bloggtorka?

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jaa, det tror jag nog.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
?

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Mycket för mig eftersom jag älskar att skriva. Det e som terapi för mig :D

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det har oxå betytt mycket!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Dom som vill....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0