Nu tändas tusen jule ljus!

Åhh idag e jag i riktig julstämning. Jag har precis tänt ljus överallt. Och så lyssnar jag på cd-skivan som mamma har gjort när hon sjunger julsånger i kyrkan, så vackert. Blir både stolt och rörd! Det e min mamma som sjunger så vackert. Älskade mamma ♥

Igår kan jag bara säga att det var fullt upp. Jag åkte med mormor till Hallunda kl 11.30. Det var AS MYCKET folk där så d var ganska jobbigt att ta sig runt o speciellt när man har en yrslig och gaggig(som hon själv kallade sig) mormor i släptåg. Men det gick bra. Jag hittade julklappar åt alla, mamma, syster, mormor(hon var ej med in i affären) och Fredrik♥. Jag tror eller hoppas de kommer bli glada. Vi tog bussen hemåt som gick strax före 13. På bussen ringer mammi o bjuder mig på middag, vilket jag tackade ja till. Så jag åkte hem med grejjerna(en hel dramaten kärra+1 kasse),packade upp. Sen gick jag inom affären o köpte julmust och clementiner sen tog jag bussen upp till mamma. Där möttes jag av min syster i porten o sen när jag gick in i lgh:en så kände jag hur mycket jag verkligen har saknat de. Det var verkligen jätte mysigt att träffas efter så lång tid (tror inte vi hade träffats på ca 1 månad. Mamma bjöd på super god mat som alltid. Lövbiff, pommes, bearneisås, aioli, rå hackad lök till och mums va gott det var tyckte vi alla eftersom vi alla har levt lite snålt den sista veckan pga brist på pengar...

Sen myste jag bara med mamma, syster kom ut med lilla Arale en stund och ojojojoj vad han har vuxit. Han har blivit riktigt tjock, he he he! Jag o mamma satt lite vid datorn o kollade på olika youtube klipp o skrattade, finns så mycket roligt där asså.

Sen fikade vi med lite mums mums o kaffe såklart. Jag tog taxi hem eftersom det var så kallt, mörkt o halt ute. Så jag kom hem säkert o bra!

Idag sov jag till kl 9. Gick upp o satte på kaffe. sen åt jag frukost. Sen gick jag ut för jag skulle till centrum och göra några ärenden. Först köpa en limpa cigg, sen gå upp till macken o hämta mitt paket från BLUEBOX, sen in i Vi affären o köpa kuvert o till sist in på tobaks affären o köpa frimärken.

Sen när jag kom hem satte jag på filmen Paranormal Activity som jag faktiskt inte vågat sett förrän nu, av nån anledning... Den var spännande o lite läskig och jag håller med om det Mark berättade för mig att man får en "konstig känsla" efteråt. Usch, kusligt. men jag undrar om det har hänt på riktigt. Måste ju nästan vara så eftersom det stod "Dedicated to Micah & Katie" i slutet med en bild på de. Isf måste jag säga, gud vilket HEMSK film. Dog de verkligen sådär tragiskt. Dumma demoner o spöken säger jag bara. Man kan aldrig vara säker på om man e ensam eller inte, hujjedamej...



Imorrn ska jag åka o lyssna på mamma som sjunger högmässa i kyrkan med mormor o sen ska jag ev till Marie för att hälsa på henne o min fis-lisa Nova. Saknar de så mycket.

Nu ska jag nog ta o lägga mig o försöka avsluta min bok "Flickan som lekte med elden". Borde kanske slå in alla julklappar men det gör jag nån annan dag, d e ju några dar kvar till jul afton.. Och så ska jag njuta av de tända ljusen och bakgrund musiken :)

Ha en fin kväll allihopa.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0