Livets små guldkorn.



Jag hällde upp ett glas vin, tappade upp varmt vatten och tog en lung, varm & skönt bad. Sen värmde jag köttfärslimpa som jag åt med rödbetssallad och smuttar försiktigt på vinet. Jag stortrivs varje sekund som passerar. Jag känner att mitt liv, faktiskt, är på rätt väg. Jag känner hopp om framtiden. Jag ser hur jag går i terapin och en dag blir av med mina demoner. Får ett bra liv. Det liv jag sålänge suktat efter men bara fått ett tafatt grepp om då & då, och som jag ganska fort tappat taget om. Men nu ser jag fina utsikter för mig. Jag ser ett varmt hem där jag trivs, pojkvän, kärlek till familjen, nya bekantskaper, nya vänner, men även ha kvar de vänner som står mig närmast till hjärtat. Ni vet vilka ni är :)

Jag kan se en mysig sommar. Då jag faktiskt har kommit i form. Jag ser picknik på gröna gräsmattor och än en gång ser jag kärlek. Så mycket kärlek. Ge och ta. Kommunikation i alla relationer är A och O. Jag ser mig på promenader nu till våren med Nova♥

Är jag bara patetisk nu? Eller tror ni att jag e full?

Ja full av livet då. Just nu är jag lycklig och den karamellen ska jag suga på länge. Jag struntar i att i papprena står det fortfarnade LPT och allvarlig psykisk störning. Jag bryr mig endast om det Jag Känner.

Och det jag känner just nu, e simpelt:

Man ska ta vara på livets alla små (men oj så betydelsefulla) guldkorn!


Min mammas kör sjunger denna på julkonsert runt den 2/12-09.

NJUT!

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Hej.

Hittade din blogg på http://psykiatrin.blogg.se

Jag har en hemsida för människor med psykisk problematik.

Tänke att du kanske är intresserad av att bli medlem ? =)

http://gethelphere.jinity.com/



Man kanske kunde göra sidan till ett bra community i framtiden.



MvH Eriiza

2009-12-19 @ 18:39:17
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Lena

Åh, vad glad jag blir att du känner som du gör!! Det är så sant, det finns mycket här i livet att glädjas åt och det finns där för DIG också. Försök hålla fast den här känslan och om du dyker ner lite igen så försök komma ihåg hur hoppfullt livet kan kännas. Kram

2009-12-19 @ 22:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0