Kaffe doftar underbart!



Ja morning på er alla där ute :)

Kan inte fatta vad jag gör uppe sen kl 6. Men jag vaknade då o var sååå sugen på kaffe. Så ja, jag gick upp och satte på kaffebryggaren. Nu har jag precis fyllt på en andra kopp.

Det e fasligt vad kallt det e här hemma. Trots att elementen e på. Jag e iskall om tårna och fingrarna precis hela tiden. Inte så kul, men men.

Idag ska jag ju som sagt åka och lyssna på mamma som sjunger på högmässan i kyrkan idag. Ska bli trevligt, ska ta och tända ljus där oxå för Nellie, min pappa och många fler!! Undrar om det kommer nått folk eller inte. Aa några kommer väl även fast det e kallt och mycket snö (har snöat ännu mer hela natten) ute?!
Sen när jag kommer hem ska jag ta o ringa Marie och höra om jag kan komma och hälsa på de en sväng. Pussa lite på min bäbis-groda, borra ner näsan i hennes mjuka päls och bara öööösa ur mig kärlek till henne. (Som hon iofs kommer tycka e väldigt jobbigt när jag gör he he he). Annars idag blir det en lugn dag, ska väl ta och kasta lite sopor osv men det gör jag samtidigt som jag går till bussen sen.

Känner att jag har lite huvudvärk. Kan det vara så att jag borde skaffa nya glasögon? Yepp, I think so. De jag har nu e lixom 4 år gamla och det sägs ju att synen förändras markant på 3 år. Så ja, jag skulle behöva ta och sätta mig och formulera ett brev till nån fond som jag kan söka pengar ifrån. Finns ju ingen chans i universum att jag skulle klara av att lägga ut 2000-3000 kr för glasögon...va faan ska de vara så dyra för??? Helt onödigt. Hmm, aja!

Jag kan inte släppa att jag hade det riktigt mysigt här hemma igår. Satt o kollade på Robinson sen och bara myste. Men det e framför allt kul att jag snart läst ut boken som jag har hållit på att läsa sen jag blev inlagd 3½ månad sen. Jag har då tagit en paus på 2 månader där jag inte läste ett enda ord ur den. Jag har sånna perioder när jag inte pallar att läsa, men sen efter ett tag kommer lusten till läsning tillbaka och jag slukar böckerna med hull och hår :)

Nää om man ska ta och gå ut i VÄRMEN(host host) på balkongen o röka en halv ciggis??!!
Men jag tror ialla fall att jag sätter mig o skriver brev till en fond jag har adressen till, skadar aldrig.

Ha en mysig dag, tänd ljus hemma om ni fryser. Jag märkte att det faktiskt blev varmare inne när jag hade gjort d igår.

PUSS PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0