Kommentaren...

Jag fick 3 kommentarer på det förra inlägget. 2 av de kan ni läsa under det, det tredje blev jag riktigt arg och besviken på så jag godkände inte den, men nu känner jag att jag vill att den ska finnas med ändå, men mer synlig, så här kommer den:

"Jag tycker du har det ganska bra... det finns så många människor ute i värdlen som inte ens har 1 % av vad du har och ändå har så mkt lust av att leva.
Jag tycker att du måste skaffa självförtroende och sluta tycka synd om dig själv.'
Vänligen,
Odt
"

Jadu Odt, vad ska jag säga. En sak kan jag iaf säga att du har inte läst min blogg länge för då skulle du VETA FLERA SAKER!
  1. Jag vet att det finns miljoner människor runt om i världen som har det rent ut sagt för jävligt...
  2. Jag kämpar varje dag med mitt självförtroende
  3. JAG TYCKER INTE SYND OM MIG SJÄLV!!!!
Och det var ju lite patetiskt med det där "Vänligen" på slutet...
Jag blev jätte upprörd. Du skriver saker o påpekar saker även fast du inte ens KÄNNER MIG!!! Varför? Du kanske tolkade mitt inlägg så...men att skriva att jag inte bryr mig om andra människor och bara går runt o tycker synd om mig själv, där har du helt j....fel!!!
Du har ingen som helst aning om vad jag har gått igenom.
Nej jag har inte varit med om nått krig eller dyl....
Men MAN KAN INTE JÄMFÖRA SIG MED ANDRA!!!
Och det betyder INTE ATT JAG TYCKER SYND OM MIG SJÄLV, det e det sista jag gör enligt alla läkare och psykologer jag har och har haft kontakt med - tvärtom jag tycker synd om ALLA ANDRA.
"Du kanske borde tycka mer synd om dig själv ibland" är en mening jag har fått höra från flera personer än jag kan räkna...
Det jag blir jätte ledsen för kanske du skulle rycka på axeln åt och tvärtom...
Det spelar ingen roll hur MYCKET SYND jag tycker om alla andra människor i världen som inte ens har 1% av det jag har, det förändrar inte DERAS sitiation, utan bara min - jag får ännu mer dåligt samvete o sämre självförtroende...
Som sagt, jag hoppas du kanske förstår nu att man INTE skriver saker om nån som man inte känner...
Men du ska veta en sak - och alla ni andra som säkert tycker jag reagerar för starkt nu -

Detta ska INTE få förstöra min kväll eller helg!

Detta e MIN BLOGG och jag skriver och tar upp det JAG VILL! Om ni stör er på det, ber jag er att bara lämna sidan och INTE skriva kommentarer som kanske sårar...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Över till nått HELT ANNAT!

Susana har varit hos mig hela kvällen. Oj vad vi har städat o gjort rent o fint. Det luktar såå gott här nu! Vi hade tänkt att åka o titta på en brasa, men jag orkade inte så det blev mycket prat, röka och dricka kaffe på balkongen istället. Men det tror jag att jag behövde.

Jag har saknat Susana väldigt mycket den senaste tiden. Det känns som hon inte har så mycket tid över till mig längre, men jag förstår - hon har många hon går hem till, och hon e en sån människa som vill hjälpa alla och finnas där för alla. Om jag inte gissar helt fel skulle nog hon vilja kunna dela sig i 1000 delar så att alla som vill och behöver kan få hennes hjälp och stöd...
Hon e jätte go. Och jag måste erkänna att jag saknar tiden innan hon åkte på semester när hon kom till mig väldigt ofta. Det var bra. Trevligt.... Men tiderna ändras, det e väl så...
Jag uppskattar min andra boendestödjare oxå, E, men jag har inte kommit henne lika nära som Susana. Men vi får se vad som händer...


Hursomhelst, nu ska jag nog ta o borsta tänderna o krypa ner med datorn i sängen o spela lite spel eller titta på nån film, vi får se.

Ta hand om er alla!

Hoppas ni har haft en bra dag.
Det har jag iaf...

Och Marie, om du läser detta, ring mig imorrn...försökt ringa dig idag...but no answer...miss u, hitta på nått i helgen??


Kommentarer
Postat av: E L E N A

Hejsan! Hoppas du har haft en fin dag idag! =)

2009-04-30 @ 23:56:25
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: Defekten

Fan vad trött jag är på människor som ska få en att må dåligt över att man mår dåligt. Som att det är nån jävla tävling man måste kvala in på för att ha rätt till. "Nä´ru, jag ser här att dina föräldrar bor ihop, din fröken var snäll och du fick alltid halva hubbabubbat av din syster - din ansökan avslås härmed."

Okej... Förlåt..? Som att må dåligt är nåt jävla tramsande man håller på med och bara borde lägga ner.



Om man k u n d e slippa må dåligt skulle man ju SJÄLVKLART göra det, man v ä l j e r det ju knappast.



Det finns inga givna regler eller mallar, alla fungerar på olika sätt och man kan faktiskt inte rå för att man har ångest som svider i hjärnan fastän folk svälter i världen. Det funkar liksom inte så.



Förövrigt kan jag även tillägga att de allra flesta som mår dåligt INTE tycker synd om sig själva utan snarare FÖRAKTAR sig själva för det. Just det att man vet att det finns andra som har det sämre är en kraftigt bidragande orsak till det.



Så, klar. Ursäkta harangen, blev bara så irriterad. Ignorera såna personer, de vet fan inte vad de snackar om.

Peace

2009-05-01 @ 00:02:42
URL: http://defekten.blogspot.com
Postat av: Sophia

Fy faan vad förbannad jag blir när jag läser sådana kommentarer, speciellt i en blogg som skrivs av någon som UPPENBARLIGEN redan mår tillräckligt dåligt som det är. Man kan aldrig jämföra eller "tävla i" att må dåligt. Spelar ingen roll vilket slags liv man lever, om man har mycket pengar och allt ser underbart ut utifrån, eller om man lever som vilken "normal-svenne" som helst med lite ekonomiska problem mm så kan man må lika dåligt som någon som varit med om mycket tragiska händelser. Att då fortsätta trycka ner dig, som uppenbarligen har probblem, SÅ fucking lågt.

Men eftersom att bara DU vet hur du känner och tänker, och är som person, så hoppas jag verkligen att du inte tar åt dig, eller åtminstone försöker att inte göra det!

Kul att höra att du haft en bra valborg trots allt. Kram på dig!

2009-05-01 @ 01:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0