Drömmen...

Inatt drömde jag nått riktigt hemskt, läskigt och mest verkliga jag någonsin drömt om som jag kan minnas.

Det handlade om en 14 årig flicka som har tagit livet av sig. Jag har haft lite kontakt med hennes mamma och jag följer hennes blogg om sorgen efter dotterns självmord varje dag...


Jag satt i en bil, någon körde - fort. Vart? Jag grät, hysteriskt. Hur kan hon ha gjort det här? Ställt sig framför tåget? Tagit livet av sig. Neeeeej det fåår iiiinte vara sant.  Det var ju jag som skulle dö, som skulle ta livet av mig - INTE HON! NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

Jag var otröstlig, det kändes som om jag stod den här flickan väldigt väldigt nära i drömmen. Tårarna sprutade. Den som körde försökte säga lugnande ord till mig till ingen hjälp, de orden kommer jag inte ihåg...

Samtidigt i drömmen så upplevde jag det flickan upplevde när hon ställde sig framför tåget - det var som att titta på en animerad film på datorn under hela händelse förloppet, men enda skillnaden var att jag var DÄR hon var, under tåget bland annat, kände det hon kände, hörde det hon hörde - allt!

Men det som skillde sig från den verkliga händelsen var att i drömmen, när jag upplevde det på nära håll så:

Ja hon blev påkörd av tåget, hon skadades - jag hörde henne säga aj o hennes armar bröts...
Men sen plötsligt säger hon : Fan, jag dog inte... Hon tar sig fram under tåget som står stilla, hon står framför det nu stillastående tåget och jag känner hur arg hon är, men jag känner även en lugnande känsla - jag känner det hon känner. Jag kan höra hennes tankar "Ok, jag försökte verkligen, men då var det nog inte meningen att jag skulle dö - skönt."

Plötsligt skriker tågföraren till flickan - SPRIIING!!!!

Jag som står bredvid henne ser allting, och det jag ser då är att det kommer ett annat tåg från en helt annan vinkel, där det inte finns nån tågräls ens. Jag känner flickans hjärta börjar dunka - och hon försöker springa därifrån, rädda sig själv - men hon misslyckas. Hon träffas av det andra tåget och dör...


Där slutade drömmen för då blev jag väckt...
 
Det jag nu skulle vilja veta är  vad drömmen betydde. Vem var det som körde bilen? Vad hade jag för relation med flickan eftersom jag blev helt förstörd, måste ha varit en familje medlem? Vad vill drömmen säga till mig? Vill den säga nått till mig? Ja många frågor, men det är för att det klart var den mest märkliga och mest verkliga dröm jag haft på länge. En annan sak också - jag har inte kommit ihåg några drömmar på flera månader...och så plötsligt den här drömmen.

Jag erkänner att jag känner otroligt mycket för den här flickans familj, jag har som sagt följt bloggen nästan sen det hände. Och jag kände på en gång när jag läste det mamman skrev att det berörde mig på nått märkligt sätt.
Jag tror tom att jag har skrivit det i nått mejl till mamman nån gång att det känns som om jag kände hennes dotter, fast jag aldrig har gjort det...

Och så kan jag säga att mammans blogg har hjälpt mig väldigt mycket. Med mina demoner, mina självmordstankar osv...

Ja, vad mer kan jag säga - jag skulle vilja "säga/Skriva" känslan jag/flickan hade i drömmen, har försökt men vet inte om jag lyckats.

Jag var bara tvungen att skriva ner det här...

Mina tankar går än en gång till flickan och hennes familj och vänner, och jag hoppas verkligen att hon har fått ro nu...

/Becka


Kommentarer
Postat av: Ludmilla

Tack för att du delar med dig av din dröm! Det är märkligt att drömmen blir så stark att du verkligen känner Linnéas känslor och tankar.



Kanske var det så att hon var öppen för att någon skulle kunna ha hindrat henne - att hon trodde på att "det var meningen" om hon lyckades. Det är svårt att veta... Hon lyckades lura alla i sin omgivning, även sin bästa kompis precis innan hon cyklade i väg till spåret.



Linnéa dog dock direkt. Tåget kunde inte stanna förrän ca 400 m senare.



Intressant dröm. Jag är glad att du delar med dig av dina tankar. Jag är också väldigt glad om min blogg på något sätt har kunnat hjälpa dig.



Stor kram



Ludmilla

2009-04-19 @ 07:49:08
URL: http://ludmilla.se
Postat av: E L E N A

Dagens fråga: Vad är din favorit glass? =)

2009-04-19 @ 10:48:22
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0