Never Give Up!

Ok here I go again!

Jag vet att jag tjatar men det e nu eller aldrig - för mig!

Jag har nu tagit ett beslut som jag MÅSTE hålla - annars går jag under.
Jag kan inte fortsätta med det jag har hållt på med senaste tiden. Jag måste välja MELLANVÄGEN! Ja, den jag pratade om för några inlägg sedan. Den vägen som är svårast för MIG! Jag måste ur det destruktiva. Jag måste TA HAND OM MIG SJÄLV!

När jag sitter här nu och skriver så e det med en blandning av rädsla och hopp. Balkongdörren är öppen och solen håller sakta på att gå ner. Fåglarna kvittrar utanför och jag får en känsla av att det snart är vår. Även fast jag vet att det dröjer några månader till så KAN JAG SE DEN INOM RÄCKHÅLL! Jag vet att det jag har gjort mot mig själv den senaste tiden har varit, ja, åt helvete fel. Varför har jag då gjort det? Jo för jag är VAN att skada mig själv på ett eller annat sätt. Men jag har nu insett att det leder ingenstans. Jag blir INTE LYCKLIGARE för det, snarare tvärtom! Jag har pressat mig själv till det yttersta så att jag nästan har svimmat - JA BOKSTAVLIGEN! Till vilken nytta? För att tillfredställa mig själv eller andra? Antagligen både och. Men som jag vet så kommer inte lyckan komma ifrån nått YTTRE PERSPEKTIV! Nej, den sanna lyckan kommer inifrån oss själva. Spelar ingen roll om man har den största och dyraste platt-teven eller de nyaste fråckaste möblerna - är man inte lycklig INIFRÅN så spelar DE SAKERNA INGEN ROLL! Tyvärr.

MAN KAN INTE KÖPA SIG LYCKA.

 Man tror kanske att man kommer bli lycklig om man går ner 10 kg, eller 20 kg eller jag hur mycket man nu än vill. Men grejjen e den att man kommer fortfarande vara samma person på insidan, dvs, är man olycklig från början så kommer man vara det när man har köpt platt-teven eller gått ner de där 20 kg också.

 DET ENDA SOM KAN GÖRA OSS LYCKLIGA ÄR VI SJÄLVA.

 Det handlar bara om att ändra sitt sätt att tänka. Tänker man NEGATIVT så blir livet NEGATIVT också. Tänker man POSITIVT så blir livet POSITIVT! Tex om jag går och tänker när jag är ute "Hjälp, jag kommer snubbla och stuka foten" så kommer det till sist hända också. Tankens kraft är större än vad vi vet och tror. Sitter jag och ska plugga inför ett prov med tanken"Jag kommer inte klara det här, jag fattar ingenting" såklart att man inte klarar provet då, för istället att FOKUSERA på det man ska lära sig SÅ HAR MAN FOKUSERAT PÅ NEGATIVA TANKAR som i sin tur blir sann...

Jag säger inte att detta är ENKELT! Nej nej, tvärtom - DET ÄR SVÅRARE ÄN MÅNGA TROR ATT ÄNDRA SINA TANKEMÖNSTER! Men precis som man kan ÖVA IN ett negativt tänkande kan man även ÖVA IN ett positivt tänkande. Och man kanske får tvinga sig själv 100 gånger om dagen, kanske 500 gånger . "JO JAG KLARAR DETTA" så fort man tex tänker "Skit jag klarar inte detta" Det tar tid. MEN DET ÄR VÄRT DET!

Ja så vad vill jag komma med detta då?
Jag vet bara att jag skriver detta FRÄMST för min egen skull, men såklart om nån skulle orka läsa detta och kanske FÖRSÖKA med detta så skulle jag bli JÄTTE GLAD!
Men i första hand är det för min egen skull!
(Ja, man har rätt att vara egoist ibland!)

Så från och med nu ska jag försöka BRYTA MINA NEGATIVA TANKAR OCH BYTA UT DE MED POSITIVA!
Med start - NU!

Och jag erkänner, detta har jag sagt och lovat mig själv såå många gånger - men det är ALDRIG FÖRSENT! Eller hur?
Det kommer alltid en morgondag! Vare sig man vill eller inte.

OCH DET  ÄR BARA DU, SOM KAN AVGÖRA HUR DEN SKA BLI!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Det här var det smartaste, mest positiva jag har läst på länge! Du är så jävla bra, tjejen!

Jag håller alla fingrar och tår jag har för att du ska klara det här.

Go, girl!

Kramar.

2009-02-02 @ 23:29:09
URL: http://somerockstar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0