Tankar om liv och död - om allt!

Har precis pratat i exakt 1 timme och 7 minuter med mamma. Om allt möjligt, min dröm, min lillasyster, om oss osv...
Bra prat. Inga skuldkänslor, inget dåligt samvete - bara bra prat.

Vi bestämmde att jag ska hem till de idag. Kl 15 ska jag vara där. Det känns både skönt och trevligt faktiskt. För jag saknar min mamma o syster. Jag saknar min familj, ja jag gör det. Och ja, jag har faktiskt en familj. Med många brister i och för sig men det viktigaste är att jag har en familj, som jag älskar trots allt. Och som  jag vet älskar mig.

Mamma gav sin syn på drömmen jag skrev i tidigare inlägg, och det kan stämma men det var skrämmande det hon sa.

"Det kan vara ditt undermedvetna som försöker hantera att det kunde ha varit du som dog - att du "lyckades" av en olycka ta livet av dig när du skadar dig allvarligt, nått som du säkert är rädd för - undermedvetet, skulle kunna hända...Kan också vara en astral resa, men jag tror mest att det var en frigörelse dröm. Och vi vet att vi har levt tidigare liv på jorden och vem vet, du kanske hade en nära relation till flickan, kanske var ni systrar. Och så tror jag att det var i den ålder flickan var som du verkligen började må dåligt och det väcker mycket i ditt undermedvetna..."

Ja nått liknade sånt sa hon...
Vi har ju båda läst mycket böcker av medium om drömmar, andra sidan osv...ville ha hennes syn på min dröm. Jag har berättat om den här flickan för mamma tidigare...

Jag nämnde även att flickans mamma har sagt att hon ska ha öppet hus hemma hos de på årsdagen av dotterns död och mamma tyckte absolut att jag skulle åka dit. För att få ett avslut på nått vis. Att inse att det var hon som dog och inte jag. För jag har nog mycket dåligt samvete undermedvetet att det är så...

Men jag vet inte.

Så mycket tankar. Om flickan, om hennes familj, om mig, om min familj. Om mitt liv. Vad det ska bli av med mig, med mitt liv. Tänk om jag verkligen lyckas ta livet av mig...eller tänk om jag verkligen lyckas bli fri från mina demoner...och leva ett normalt men lyckligt liv???

Svart - Vitt

Tänk om jag en dag kan leva ett liv i lite mer gråskala.

Just nu vet jag inte, så mycket som står på spel just nu. Med min ekonomi, hade ju min godeman här hemma i förrgår. Det här kommer bli skit tufft och skit jobbigt. Kommer jag klara det? Kan jag ändra på mitt sätt att tänka, mitt sätt att göra saker på inpuls...?

Just nu känns det som om jag skulle kunna börja stor böla och asgarva samtidigt.

Är det här den vändpunkten i mitt liv jag väntat på?

Jag vet inte...

Jag vet ingenting, eller jo det gör jag.

Jag ska ta en dag i taget...

Usch vad mycket känslor jag har inom mig just nu - både jobbiga och härliga...

Vem är jag?

Vad kommer jag bli?

Vad vill jag bli?

Vad vill jag med mitt liv?


Liv!
Död!

?????

Guuuud va mycket tankar...

Avslutar med en låt som alltid får mig på så bra humör!






Ta hand om er

Många kramar
/Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0